Welkom op Curl de là Curl!

Welkom op Curl de là Curl!

zondag 9 augustus 2015

Travelreport Parijs!





Ongeveer een jaar geleden ben ik samen met een vriendin naar Parijs geweest. Hiervan heb ik nog niks op mijn blog gezet, terwijl ik heel veel foto's heb gemaakt. Vorig jaar had ik toen geen tijd om te bloggen. Maar ik wil nu alsnog mijn travelreport van Parijs plaatsen. 



Het was niet zonder reden dat ik naar Parijs ging. Ik was dat jaar namelijk geslaagd voor mijn havo-diploma. Van mijn ouders had ik als cadeau een citytrip naar Parijs gekregen waarbij ik een vriendin mocht nemen. Echt supergaaf natuurlijk! Mijn camera ging natuurlijk mee om het een en ander vast te leggen. 





































We reisden met de Thalys van Amsterdam naar Paris (Gare du Nord). Eenmaal daar aangekomen gingen we met de metro naar het hotel toe. We verbleven in Hotel Du Mont Dore. Het is niet een luxe hotel, maar het ziet er wel heel netjes uit. Ons hotel zat vlakbij een metrostation, zodat we snel overal naartoe konden. 

De eerste dag hebben we gebruikt om de stad te verkennen. We hebben 's avonds bij een pizzeria vlak in de buurt gegeten. 
De dag erna hebben we een citytrip met de bus gemaakt. Dat was een hele leuke ervaring. We hebben superveel gezien van de stad. Ook hebben we de dagen erna Parijs op de voet herkend. En in deze modehoofdstad, hebben we natuurlijk ook nog geshopt. 


































































Het is echt de moeite waard om even naar boven te kijken!





























De citytripbus ging naar natuurlijk ook langs het Louvre.






































Bij de Notre-Dame. Deze gotische stijl vind ik erg mooi. Het was heel mooi weer deze dag, dus we hebben hier vlak in de buurt nog even een ijsje gehaald.





























 En bij de Arc De Triomphe. Het is echt supermoeilijk om hier over te steken. Er komen steeds weer auto's aan, zoals je ziet op de foto.
Je kon ook nog bovenop de Arc De Triomphe, maar dat hebben we niet gedaan.































Aangekomen bij de Eiffeltoren. Ik vond het heel speciaal om de Eiffeltoren voor het eerst in het echt te zien. Eigenlijk wouden we de Eiffeltoren ook beklimmen, maar er stond een erg lange rij. We besloten om niet naar boven te gaan. Achteraf heb ik hier wel een beetje spijt van, maar gelukkig heb ik wel veel foto's van de Eiffeltoren.


Je hebt hier echt een geweldig uitzicht! Hier zou ik zo weer willen staan. 

In een straatje vlakbij de Eiffeltoren hebben we heerlijk gegeten. Het was een heel leuk restaurantje om te zitten. En het eten was ook heel lekker!
 En nog even een foto van de Eiffeltoren tussendoor. 



Verder zijn we ook nog naar Gallerie Lafayette geweest. Alles is zo mooi daar! Ook al houd je niet van winkelen, dan zou ik alsnog een bezoekje brengen. Alleen al om hoe het er in van binnen uitziet. 
Bij dit warenhuis hebben ze heel veel make-up, kleding, accessoires etc. Er is gewoon zoveel keuze! Ik zou zo van alles gekocht hebben, als ik geen budget had gehad.

Ben jij wel eens in Parijs geweest? Welke stad lijkt jou nog meer leuk om naar toe te gaan?

Liefs Yvonne 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten