Welkom op Curl de là Curl!

Welkom op Curl de là Curl!

donderdag 2 juli 2015

Sportupdate #1

Hey allemaal!

Op donderdag zal er wekelijks een sportupdate online verschijnen. Hierin vertel ik hoe het gaat met sporten. Op dit moment doe ik aan hardlopen en hoelahoopen. Ik ben met hardlopen ongeveer 6 weken bezig. In het verleden heb ik ook al eens aan hardlopen gedaan, maar ik kreeg toen steunzolen waardoor ik een tijd niet meer kon hardlopen. Van mijn podoloog mocht ik weer langzaam gaan beginnen. Dit heb ik gedaan met het hardloopschema van 'de Hartstichting' (https://www.hartstichting.nl/downloads/hardloopschema).

Hierbij train je ongeveer 3 dagen per week. Ik haal dit niet altijd, maar ik probeer om sowieso 2 dagen in de week hard te lopen. Met dit schema doe je aan intervaltraining. Dat wil zeggen dat je een aantal minuten hardloopt en vervolgens een aantal minuten gewoon loopt in een vlot tempo. Hierdoor bouw je je conditie meer op. Ook is het minder belastend voor je voeten om niet continu hard te lopen. Met mijn steunzolen wou ik het graag langzaam opbouwen, omdat het anders een grote shock is voor je voeten om opeens drie kilometer hard te gaan lopen. Tot nu toe kan ik het schema prima vol houden. Soms moet ik mezelf inhouden om niet nog verder te gaan. Maarja, het is gewoon beter dat ik het langzaam opbouw.

Ook doe ik aan hoelahoopen. Ongeveer 2 maanden geleden heb ik een hoepel gekocht bij de webshop: 'Hoop It Yourself' (www.hoopityourself.nl). De hoepel die ik heb heet: 'Candy Cane'. Zelf vind ik het een hele fijne hoepel. De hoepel is 100 cm in omvang. Dat lijkt misschien best wel groot, maar met hoopen heb je daar geen last van. Ik vind het eigenlijk wel fijn.
Ik hoop ongeveer twee keer in de week. Meestal hoop ik binnen, maar als het lekker weer is ga ik ook wel eens buiten hoopen. Muziekje aan, en hoopen maar! Ik heb dan vaak Spotify aan. Dan zet ik de Workout Remix Factory op. Dit vind ik fijne muziek om op te hoopen. Ook zoek ik wel eens filmpjes op op YouTube waarbij er korte workout gegeven worden.

Zo ziet mijn workout-routine er globaal uit. Volgende week zal er weer een nieuwe update online verschijnen! 

Wat is jullie favoriete workout?

Liefs,
Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten