Welkom op Curl de là Curl!

Welkom op Curl de là Curl!

woensdag 29 juli 2015

Review Flow tijdschrift



Heey allemaal!

Liggend aan het strand of in de tuin (inclusief zon), drankje erbij en een fijn tijdschrift om te lezen. Of een goed boek erbij i.p.v. een tijdschrift en ik vermaak me prima. 
Het leek me leuk om deze keer een review te doen van een tijdschrift. Deze keer ga ik het hebben over de Flow! 


Zelf ben ik nog niet heel lang bekend met de Flow. Voordat we op vakantie gaan vind ik het altijd leuk om een tijdschrift uit te zoeken om te lezen. Meestal kies ik voor een vakantieboek over fashion, beauty en lifestyle. Maar deze keer zag ik de Flow staan. Het tijdschrift zag er erg leuk uit qua vormgeving. Vaak staan er in de Flow artikelen over psychologie, mindfulness en creativiteit. Dit leek me erg interessant om te lezen, dus besloot ik dit tijdschrift te kopen. 


Deze maand gaat de Flow over 'Hoe wordt je wijs'. Dit leek mij wel een leuk onderwerp, dus begon ik te kijken waar het tijdschrift nog meer over gaat. 
Ik kwam in het tijdschrift veel leuke quotes en mooie versjes tegen, waar in dit nummer ook een artikel over is geschreven. Zulke zinnetjes vind ik altijd heel inspirerend om te lezen. Wat mij zelf ook erg aanspreekt is hoe er met de taal is gespeeld. Hier zal ik binnenkort nog een artikel over schrijven. 

Terwijl ik de Flow aan het lezen was kwam ik een artikel over een gezin in Tokio tegen. Erg leuk dat er ook aandacht wordt besteed aan andere culturen. Dit soort artikelen vind altijd interessant om te lezen. Het gaat over een moeder die alsnog blijft werken, terwijl ze een kind heeft gekregen. In Japan is dat eigenlijk niet gebruikelijk. Door dit artikel zie je dat de cultuur daar heel anders is dan hier. 







































Het artikel over wijsheid vond ik ook mooi geschreven. Er worden ook een aantal tips gegeven om wijs te worden. Je hoeft hier trouwens niet meteen aan oude mannen met lange baarden te denken. 

In dit nummer zit een bijlage met een 1000-vragen-aan-jezelf-boekje. Hier zitten luchtige vragen tussen en vragen waar je wat langer over na moet denken. Ik vind het goed om eens over deze vragen na te denken. Hierdoor krijg je meer inzicht in jezelf. 







































Ook staan er in de Flow veel artikelen over inspirerende mensen en leuke en (meestal) duurzame shopadresjes. Verderop in het tijdschrift kom je een aantal recepten tegen. En voor de boekenwurmen onder ons (en ja, daar ben ik er ook een van) vind je helemaal achterin een artikel met boeken om deze zomer te lezen. 

Genoeg te lezen en te kijken in de Flow. Het tijdschrift is misschien wel wat duurder dan andere tijdschriften. Hij kost namelijk 6,95. Maar dit vind ik het helemaal waard. De Flow vind ik echt supermooi vormgegeven. Er staan heel veel leuke tekeningetjes in. Ook lees ik het tijdschrift helemaal uit. Bij veel tijdschriften lees ik niet alle artikelen, maar bij de Flow vind ik eigenlijk alles interessant. 

Liefs,
Yvonne. 

1 opmerking:

  1. Ik heb dit tijdschrift nog niet gelezen, maar het ziet er onwijs leuk uit! Echt een origineel en mooi tijdschrift! :)

    BeantwoordenVerwijderen