Welkom op Curl de là Curl!

Welkom op Curl de là Curl!

zondag 19 juli 2015

Photodiary Ameland



















Hoihoi!

Zoals jullie gister al konden lezen op mijn blog, ben ik een midweekje naar Ameland geweest. Vandaag laat ik zien hoe mijn vakantie eruitzag. 

Liefs,
Yvonne 



Op de boot naar Ameland! 

Op het dek foto's maken. We hebben zelfs nog zeehondjes gezien!

 Met mijn analoge camera heb ik daar foto's van gemaakt.
Onderweg naar het huisje, even uitrusten aan het strand van Nes.

's Avonds bij de demonstratie van de paardenreddingsbrigade.







De reddingsboot kwam er met veel lawaai aan door

de metalen rupsbanden die eronder zaten.




Dinsdag gingen we naar de vuurtoren toe.

Echt een supermooi uitzicht bovenaan!

En 's avonds nog even wandelen op het strand. 


De volgende ochtend ging ik even een rondje

hardlopen door de duinen. Ik vind het altijd

heel leuk om in een andere omgeving hard te lopen.
Verder was het die dag niet erg mooi weer,
dus besloten we om een middagje in het
zwembad te zwemmen. Ook leuk!



Donderdag ging ik samen met mijn zusje een duinrit maken.

We hebben gegaloppeerd door de duinen. Echt supergaaf!

Het paard waar ik op zat heet Scooty. Ze was superlief. 



Na het paardrijden zijn we naar Nes toe gefietst. Daar hebben we

een heerlijk broodje gegeten bij de bakker. Om half 6 startte het

wadlopen en we vonden het nog wat te vroeg om te gaan warm
eten. Ook hebben we daar nog heel lekker schepijs gehad.


Het wadlopen was heel interessant. Onze begeleider viste van

alles uit de zee. Garnalen, pieren, krabben, zeesterren, kortom

bijna alles wat daar leeft. Ik vond het erg leerzaam en leuk!


Na het wadlopen hadden we wel zin aan wat gekregen. We zijn

uit eten geweest bij het Restaurant 'Zee van Tijd' in Nes. 

Een echte aanrader voor als je ook nog eens naar Ameland gaat.
Het personeel is erg aardig en het eten superlekker. Als voorgerecht
hadden we een minibrood met een aantal dips. En als hoofd-
gerecht had ik pasta met basilicum, gepofte paprika, artisjok,
champignons en oude Amelander kaas. Het was heerlijk! 

De servetten in het restaurant. Erg leuk bedacht!


Na het eten gingen mijn zusje en ik snel naar het strand

om nog een aantal foto's van de zonsondergang te schieten.

Ons huisje zat vlakbij de vuurtoren in Hollum. 



Vrijdag was alweer de laatste dag. Nog even kop verse munthee

en een frambozenkwarktaartje bij eeterij 'Tante A'n' en dan weer

op de fiets naar Nes! Het was heerlijk weer en we dachten
dat we die middag nog wel even konden zwemmen.

Helaas viel dat tegen. Het begon steeds meer te waaien en op

het strand werden we bijna gezandstraald ;p. 

En weer op de terugreis.

Op het dek van de boot kon je zien dat het superhard

waaide. We hebben onderweg nog even gegeten. Ik had een
burrito gevuld met allerlei groentes. Een leuke afsluiting
van de vakantie! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten